Stärk affärsnyttan genom att vara professionell och representativ

businessmanNär relationer och nätverk skapas på affärsmarknaden är det många faktorer som spelar in. I vissa sammanhang är det mycket viktigt att man ger ett professionellt intryck. Många saker spelar ju in men sak som kan vara till hjälp är att ha en namnskylt. Hur då undrar du kanske?

Om du är i ett mer officiellt sammanhang, som t.ex. mässor, så får de du möter så många intryck och tiden att skapa relation är mycket kort. Alla medel som finns som kan snabba upp processen med att skapa intryck är guld värda. En namnskylt kan inte bara vara en till möjlighet att presentera sitt varumärke utan ger ju också besökaren en del information. Förutom att man presenterar namnet på den som de möter så ger det ju också vissa andra intryck. Det finns ju en orsak att stora företag som McDonalds har namnskyltar på sina anställda. Det ger känslan att man inte har något att dölja och att man tar ansvar för det man gör. Undermedvetet kan man alltså förmedla dessa värden till potentiella kunder.

Namnskylt är ju förstås inte hela sanningen. Man tjänar ju också på att tänka på representanternas klädsel och uppförande. Om det t.ex. gäller en mässa så tänk igenom vilka företag du minns (positivt) från mässor du besökt. Varför minns du dessa? Minns du namnet på någon av representanterna? Att fundera på sådana saker inför mässor och liknande är mycket värdefullt. Om du kan få några att minnas ditt företags namn och kanske till och med en av personalens namn så har du lyckats.