Fotokalender som profilmaterial

Okategoriserade
6 Mar 2012

Dagens digitalkameror för privatmarknaden är riktigt bra och att skapa eget profilmaterial har blivit enklare och roligare. Ett exempel är att göra en fotokalender som man kan använda som profilmaterial eller varför inte som en lite gåva till de anställda.

De flesta kameror idag uppfyller ju kraven på antalet megapixlar som behövs för att trycka lite större bilder. Kvaliteten på de flesta kamerors optik och bildsensorer är dessutom tillräckliga för att få en bra bild för att kunna skapa t.ex. en fotokalender. Det man får se upp med är kanske kvaliteten på foton som är i mobiltelefoner. Även om de har många megapixlar så kan den otroligt kompakta optiken göra att det inte blir så hög kvalitet på fotot. Det enklaste är att titta på bilden i 100% storlek på datorn för att se om det är några skavanker.

Sen är det ju vilka bilder man ska välja. Man kan ju presentera sitt företags olika produkter eller tjänster, eller varför inte visa lite historiska bilder. Har man en helt ny produkt eller linje så kan man ju visa bilder från den. Gäller det en present till företaget kan man ju ha bilder från kickoff eller annat event där de anställda är med på bild.

Leverantören av fotokalendern / fotoalmanackan skall ju hålla hög kvalitet på papper och tryck. Vi kan rekommendera Tidareklams fotokalender / fotoalmanacka där man även kan ha en extra bild som utsida.